Wednesday, December 1, 2010

Jangan ada benci

YaAllah..jauhkan la segala perkara,yg mendatangkan rasa benci dlm hati aku ini..

Kau berilah kekuatan dlm diri aku untuk merangkak,bangun dan melangkah kembali..

Berdiri tegak.tersenyum.

Tanpa rasa benci.

Benci pada diri sendiri,
Benci pada kebahagiaan,
Benci pada kerinduaan,
Benci pada kesunyian,
Benci pada masa lalu,

Benci pada qada dan qadar Mu.

Ya Allah..hinanya aku.

Siapa aku untuk membenci semua itu.?
Cukup lengkap kah aku untuk marah atas semuanya iti.?
Mulia sungguhkah hati aku untuk mempersoalkan semuanya itu?

Astagfirullahalazim..

Ampunkan aku Ya Allah..

Malunya aku padaMu.
Malu.sungguh aku malu.

Malu dengan diri ku.

Sedar.

Ya,bila saat sendiri begini.
Aku baru ingat padaMu.

Ya,bila saat aku sakit begini.
Baru aku merayu padaMu.

Ya,bila saat aku sepi begini.
Baru ku rasa kewujudanMu.

Malu!!! Sungguh aku malu.

Aku abaikan.aku lupa.aku hindarkan segala rasa mengingati mu setiap kali aku gembira.

Aku leka,aku lupa.bukan lupa.sengaja lupa.

Aku Sombong.

Aku Bongkak.

Aku lupa...semua itu..Semua!! Semua rasa aku itu.

Datang dariMu.. Ya Allah.

Aku sombong dgn kegembiraan yg bukan milik aku sbnrye.

Aku sombong dengan ketenangan yg aku bukan tuannya.

Melupakan,mengabaikan.

Sedang KAU tak pernah berhenti memberi semua rasa itu.

Dan bila, Kau cuba ambil sedikit rasa itu.

Aku marah!!!
Aku bising!!
Aku teriak!!

Apa jenis manusia aku ini.

Ya Allah..Maha Penyayangnya
Diri Mu..pada ku.

Walau sehina mana pun aku.

Kau masih terus "memberi".

Kau masih terus "berada"

Maha Penyayangnya Mu Ya Allah..

Maha Pengasih Mu Ya Allah..

Ampunila dosaku.
Ampunila segala dosa ibu dan bapa kandungku..

Ampunila,sayangi mereka seperti mana mereka menyayangi aku sejak dari kecil.

Berikan aku kekuatan,semangat,rezeki yg baik pada aku,saudara mara ku.


Tanpa mereka siapalah aku.





- Tukang gambar berirama -
Sent by itelepong

1 comment: